19 november 2023

Setokõnõ sõitsõ

...Võõbsost potikuurmaga...
Käisin ema ja venda vaatamas. Mu naiselikult tilluke koduperenaiseauto sai vajalike asjakestega ysna toredalt täidetud. Kuna hoov oli märg ja mäda, siis pärakäru katusematerjaliga jäigi maha, autosse sisse mahtusid põmst ainult saiakott, ukseleht ja redel.
See pole esimene kord, kus kaup kipub kärust suuremaks osutuma, ja ennast tundes tean, et selliseid asju hakkab kevade poole järjest rohkem juhtuma.
Hakkasin tegelt oma rolli tõsisemalt võtma ja selliste asjade jaoks lõpuks ometi kohasemat, pigem puukuuri keretyybiga masinat hankima, aga automyyjatest kaaskodanike ahnusekrambid tekitavad minus tõsised ihnusekrambid. Ma nimelt pean teises kaalukategoorias võistlema - paksud ehitajaonud vs vanamutt metsast. Nad löövad massiga, ma pean olema kaval ja koguma palju, palju infi, et seda rahalist mudamaadlust võita ja säravast rauast peaauhind koju veeretada. Vaatan õhtuti interneti seest ilusaid Volksvaageni busside pilte ja muudkui ostlen. Kuna ma soovin oma tulevasega sõita kuni elu lõpuni, siis valin kaua ja põhjalikult. Ykskord tuleb ta minu juurde. Pereliikmed on õnneks mõistvad ja toetavad, välja arvatud See, Kes Siin Enne Elas. Aga ma olen loominguline isiksus ja ei kontrolli oma sõgedaid tunge ja mõtlematuid palanguid. Kui ikka on vaja tellist ja uksetahvlit vedada, või tekib tuju hankida prussi, siis ma pean seda saama. Ma ei kysi kelleltki luba ega nuia abi, võtan ainult töökindad ja lähen. Liikumine on elu, ärge pange mind tuppa kinni!

7 kommentaari:

Marfa ütles ...

Üks korralik auto peab mahutama palju kraami, tööriistu, kolusid ja suure kuhja lapsi. Vajadusel peab saama ka mööblit ja madratseid vedada ning hädapärast kasvõi voodit, kus seenekorjamise vahepeal annaks pikali heita. Kaubik või kaubikutüüpi väikebuss (meie punane nt) on selleks maailma parimd, ärgu keegi tulgu vastupidist väitma.

Lendav ütles ...

Mis tüüpi ratastega puukuuri sa otsid, parameetrid (istumiskohtade hulk, puukuuri kuupmeetrid, seisukord, vanus jms) ja oletatav hinna suurusjärk, kui see saladus pole?

konn, lendav konn ütles ...

Igasse normaalsesse autosse peab mahtuma kolmemeetrine redel ning esiistmete taha 7-21 uks! Mina olengi see paks ehitajaonu:D

mustkaaren ütles ...

Juba leidsin. Tartust, VW T5, pika kerega, paksu ehitajaonu jaoks tehtud. Kallis oli, aga odavamad ei kõlvand ja veel kallimate jaoks pold raha. Neid liigub vähe, selle raha eest oleks saanud 2 Mersu Vitot v 4 Ford Transitit. Eelmine buss oli T4, aga see suri vanadusse. Enne surma jõudis ta palju head korda saata.
Täna tegin õhtu otsa proovisõitu ja yritasin varjatud vigu avastada, paar tk leidsin ka.
Homme hakkan remontima, sest kaubaruumi uksed ei tule lukust lahti ja normaalne inimene sellega ometi teise maakonna otsa töökotta ei lähe. Niimoodi ei saa seenele minna!!!

mustkaaren ütles ...

Redeli ja ukselehe numbrid klapivad.

mustkaaren ütles ...

Margi ja mudeli kohta allpool. Mul olid konkreetsed nõudmised. - Vajalik ainult 1 istekoht - juht, eksole, pere vedamise jaoks on teine auto. Diiselmootor, 6k manuaalkast, sest maanteesõidukulud, võimalikult pikk kere ja tonnine kandevõime. Kõik muu polnud oluline. Eelarve oli 4,5K, aga leidsime odavama. Sygis otsa tõukasime seda pappi kokku. Oleme aus, niigi vana ja väsinud sõiduauto hakkab paksu ehitajaonu stiilis asjade jaoks juba liiga hapraks muutuma ja mu närvid ei talu enam seda loteriimomenti, et mis nyyd järgmiseks katki läheb ja kaua ma jala pean käima 😀

mustkaaren ütles ...

Mööbelt on pildilolev auto vedanud... palju.
Seenel käinud.
Kivi, savi, puud ja villa kärutanud. Nii salongis kui pärakäruga.
Suvel oli reisibuss madratsiga.
Minu maailm vajab käiguspysimiseks väga palju erinevaid aineid ja kõik need tuleb ise kohale veeretada, maksulisi mehi mina selleks tellida ei jõvva. Sellest ka huvi suurte autude vastu.