20 mai 2014

Tööpohmell 3, kyttepuude eri ja muidukõmu

Oleks pidanud eile sellest kirjutama, aga ei suutnud :) Vaja on kymmekonnale näljasele koldele kymnete rummide kaupa puid teha, et ikka 2 peret (meie ja vennas ise)  ja veel paar huvilist varustatud oleksid (sest mõistate, saekett, traktori kumm, bussi mahlad jpm tootmisvahendite jupid massavad rahha, aga meie palkadest kipub enamaste puudu tulema). See tähendab palju-palju eripalgelisi, tihti rõvedaid töötunde metsa servas, põllul, kraavidel ja igalpool, kus võsast kyttekõlblikke puid ja teinekord ka veidi kuuriehituskõlblikku peenpalki kätte saab. Myygikõlblikku metsa meil ei ole, sest ajalooliselt on iga kuivem maalapp põlluks tehtud ja nn mets, tegelikult aga segapuistu pajust, lepast, toomingast, kuusest, kasest, haavast jne jne on kasvanud ainult liigniisketele lodulappidele ning metsana väärtusetu. Sel aastal olen ise ka käpp, sest 4-ne pojake laseb mul juba veidi endast kaugemale liikuda - hilisarenguga laps oli eelmisel aastal veel väga võõrastav ja mul ei olnud võimalik pisikese jonniva lapsega muud teha, kui nt kodus killut vedada :D  Aga praegu suudab ta kenasti minuga töö juures kaasas olla ja leiab endale tegevust, olgugi et mitte väga kaua. Kuna meesterahwas on mul peene kondiga ja ei talu rasket fyysilist tööd eriti, siis lihsalt ei saa teisiti, kui panen ise käed kylge - mitmekesi jõuab rohkem. Vanemate juures on veel see miinus, et nad tegelevad olmega minimaalselt, seega peab meil alati enda kokk ja rokk kaasas olema ja voodi, tekike ning vaibake tuleb ka minu naiseliku käekesega paika sättida. OK. Kuna meil on suur maja, siis  tuleb isegi sellise seiklemise abil kyte mõistlikuma hinnaga kätte kui ostes mistahes kyttematerjali - eks ole neid proovitud ka. ....... Mu naabrid on jätkuvalt, ee, rumalad. Me käisime täna yhe kahjuks mitte eriti mõistmisvõimelise naabrimehe pool vestlemas ja aru pärimas, kuna kuulsime, et lisaks paari nädala eest päevakorras olnud paugutamisele ja lõugamisele, millele öösel tuli politsei kutsuda, mina olevat kellegi aias vedeleva prahikuhja pärast keskkonnainspektsiooni kutsunud(???), ja seega on täiesti kohane asuda massiivseid  kättemaksuaktsioone korraldama nt minu sõidukite osas. Mõnede inimeste jaoks on talumatu, et ma ei talu purjutavate inimeste autostereopaugutamist ja tundide kaupa kestvat meie tubadesse kenasti kostvat karjumist, kõigile ju meeldib, eriti öösiti, ja yldse, ma olevat syytuid inimesi värdjateks sõimanud, kirvega taga ajanud, ja muidu paha inimene. Ja muud lustlikku, aga paraku sellist, mis yhe ilusa vana ja kaunis kohas asuva linnalähedase kyla maine täis teeb. Kahjuks on taolistele inimestele võimalik ainult laias laastus selgeks teha, et vägivallatsemisele hakkan ma igal juhul vastu, detailide mõistmist takistab paljudel asjaolu, et nn trendiinimeste elustiili juurde kuulub ärplemine, aeg-ajalt kellegi ryndamine nii kriitika korras, aga sobib ka teise kodus laamendamine, ja tyhi laiamine ilma sisulise arutlemiseta. Seegi kord pidin ma jälle olema pere pasun ja jorss nr 1, rääkima kõva häälega oma mehe, laste ja ka vaguramate kylaelanike eest, muidu oleks jutuajamine piirdunud ainult pidulembide napakate syydistuste ja "ise-olete-kõiges-syydi"-jama kuulamisega, ka sellised kogemused on mul varasemast hiirekese-perioodist olemas. ........... Äike. Koerake väriseb, puges mulle teki alla.

3 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Tundub, et igav Sul küll ei hakka :D

Futu ütles ...

Naine nagu lõvi.

Rahutu rahmeldaja ütles ...

see lollide naabrite värk on tõsine jama :( äkki peakski neid kirvega taga ajama vahelduseks eriti kui neil väheke vähem lollim periood on, jutust nad aru ju niikuinii ei saa