12 mai 2012

Maatydrukute m2ngud ja karmid s6nad

Hea on, kui on.
T2na veeretasin mitukend kivi ja k2rutasin poolteist kanti pinnast. Siis ma korrastasin, t2iendasin ja parandasin. Kuidagi ei suutnud l6petada. Minu ekstaasi jahutas maha torm. Loomulikult vihmata. Aga m6ned rohelised s6brad ei saanud ikka veel 6igele kohale ja m6ned kivid j2id vedelema.
Sygisel k2isin suure autoga taimi hankimas ja ma ei pidanudki m6tisklema teemadel "oi, kuhu ma selle kyll istutan, oi, see 2-eurine taim on liiga kallis, ai, seda ma kyll kasvatada ei oska", vaid "Oo, kui tore, teil on SEE taim ka!". Kui teil on eeskujuna silme ees TY Bot-aia vormiline ja sisuline ilu ning rikkus, siis ei saa te leppida mitte millegi muu kui samamoodi liigi- ja vormirohke aiaga, milles ilu ja tarve on l2bi p6imunud, ehk - kirdesuunalisel kallakul asuv krunt sunnib ehitama terrasse, t6stma pinnast ja v2rskelt puulehtedest ning kunagisest p6llumullast kokku segatud peenrapinnas vajab sisset88tamist ja parandamist mh liblik6ieliste ja erinevate ravimtaimede p66sastega.
See on t88 suurtele meestele ja suurtele autodele ja paneb mu tihti kahetsema, et miks ma ei syndinud agronoomi ja autojuhina, vaid pean seda k6ike jooksu pealt 6ppima ja k2ep2raste ning teinekord liiga kergekaaluliste vahenditega tegema, see raiskab ju mu kallist eluaega... Kuigi pakub teisest kyljest palju rahuldust...
Aiandus suuremas mahus tuli p2evakorda p2rast seda, kui esimesed aastad kulusid krundi ja maja naabrite poolt kokku tassitud prygist vabastamisele (tiigi peale praegu mu j6ud ei hakka), elektri majja tagasiv6itlemisele ja uue kaevu kaevamisele, uute kyttekehade ehitamisele, h2dap2raste kodumasinate, ehitusmaterjalide ja majakraami hankimisele ja esmase k6rghaljastuse ning okkalise piirdeistutuse visandamisele pluss m6ned pomoloogilised yhikud ja m6nedkymned sibulalised ja pysililled, p2rast seda, kui 3 hooaega sai aiaga tegeldud minimaalselt suure koormusega palgat88l k2ies ja seej2rel seljahaigeks j22des (teine pole esimesega seotud, t88kohast saadeti mind minema teatud p2ttide, politsei 22rmise lolluse ja Tartu Prokuratuuri t88tajate kahjurliku tegevuse t6ttu).
Ahh, kyll l2inud aastal oli ilus sygis. Ilm oli pidevalt ilus, ja ma olin saanud ilusa valuvaba suve t88tegemiseks. Lapsed olid 2kki suureks kasvanud ja lubasid mulle m6negi privaatsema hetke. M6nus oli taimekyttimas k2ia. M6nes m6ttes ma tundsin ennast nagu mootorrattur, kes eestimaiste k6verate radade p22lt Aamerika-maa pikkade sirgete peale p22senud on. Lapsed said juba ise endaga ja isa kerge abiga hakkama, seega ei pidanud ma keeruka logistilise ja mitmeetapilise hankimisreisu jooksul tegelema v2sinud, n2ljase vm probleemiga pisikese lapsega, see t2hendab alati lyhikest ja seega suht m6ttetut l6bus6itu ja vajadusel osadest k2ikudest loobumist) ja sain rahumeelega k2ia hankimas t88riistu ja majakraami, mille kohta olin varem pikemat aega kuulnud  joru, et "ei mul ei ole vaja, ma ei taha, ma ei saa, mul ei ole raha jne"  No kui ei saa ja ei ole, siis hoiad kodu, seeaeg kui V2le Kaaren jahil k2ib... aga kes kasutab p2rast suurima r66muga neidsamu enne nii mittevajalikke riistu nt sugulase juures v ylemusele eraviisilist t88otsa tehes ja saab selle eest au und kuulsust?
Palun vabandust, aga. Ma ei suuda oma pereliikmele t2iesti lojaalne olla ega vaikides austada ja teenida igat meessoost kodanikku paljalt selle eest, et on Mees Ja Fyysiliselt Tugevam Isik. See seisukoht on tekkinud mitme pika aasta praktika tulemusena ja ma arvan, et v6in teatud teemadel kuri olla kyll p2rast seda, kui olen olnud kannatlik, nii kannatlik. Sest teatavasti on meil 21. sajand ja naissoost isik ei ole 6igusteta t88j6ud ja tumm t88j6utootmisvahend, vaid omab meessoost isikutega samasuguseid 6igusi haridusele, oma v6imete arendamisele ja, mis oleks pidanud olema esiteks - 6igusele olla viisakalt ja v2givallatult koheldud ja saada saavutuste eest tunnustatud.
See, kuidas ma v2lja n2en, ei puutu asjasse.
PS. Kui mu enda rahvas hoiab oma syngemad hingesopid viisakuse varju all, siis seda ei tee sugugi enamus teisi kaaskodanikke. Eelmisel n2dalal oli mul v2ga inetu asjaajamine valla uue konstaaabliga, kelle juures oli k6neaineks naabritepoolne pidev myraterror ja muidki probleeme, konkreetsed fikseeritud juhtumid avalduse esitamiseks ja senitoimunud fikseeritud ning v6imalikud tulevased korduvad kallalekippumised meie pere liikmetele ja varale. Konstaabel v2ljendas seisukohti, mille j2rgi ma olen v2ljakannatamatult yliemotsionaalne ja pean naabrite k2itumise ja arvamistega kenasti leppima - et mism6ttes nagu? Aga mul oli meessoost suuvooder kaasas ja tema v2hemalt sai viisakalt koheldud. Mulle ei suutnud nn korrakaitse isegi otsa vaadata. R22kimata naabritest, kes on seisukohal, et mu mees on lahe tyyp ja nende poolt, aga mina olen ..., ... ja ... . Kui keegi mu pere vastu midagi taolist tuleb v2itma, siis astun ma alati pereliikme kaitseks v2lja, aga minu kohta 8eldud laused v6etakse vaikides ja vastuv2iteid esitamata teatavaks, mis teatavasti olla n6usolek.
See t2hendab, et rahu ja armastus on v6imalikud alles siis, kui l6vi ja talleke koos rohtu s88vad ning siga ja lind istuvad hea piraadi 6lal ja nokivad koos maasika-shokolaadj22tist.


2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Sa oled fantastiline inimene! Jaksata nii palju, teha seda laste kõrvalt ja olukorras, kus naabriteks on põmmpead - müts maha! Kui mina oleksin Sinu abikaasa, siis mul oleks Sinu üle küll uhke tunne. Tegelikult mul ongi, seda Sinu sõbrana.
Ja ootan Sind ikka külla, sest meil on siin rohevahetust teha veel küll.
Ise pean mingil hetkel seadma sammud Aiasõpra, nad müüvad piiskenelast, vähemalt kodulehe põhjal, ja seda tahan mina saada.

mustkaaren ütles ...

Peale piiskenelase on neil veel palju p6nevat. M6istlik on helistda ja uurida, siis saad kindla asja peale kohale minna.
Mul on, jah, m6ned saavutused maailmale ette n2idata kyll, aga elu iseenesest, sh mu enda isik, ajab sydame pahaks ja ma ei tahagi enam midagi saavutada. Katsun kuidagi selle elu ruttu 2ra elada.