11 mai 2024

Muudkui vuhiseb

Päikese peal on päikesetorm ja minul siin maatorm. Põhjakirdest marutav tuul on kohe päris tormi mõõtu. Hommikul oli vaja linnas käia ja tuul kõigutas 2-tonnist bussi isegi metsa varjus korralikult, sõida nagu jõelaeva kapten.
Inimesed kiidavad, et väga ilusad virmalised on. Värvilised ja liikuvad ja yldse. Kuna mina olen poolpime, siis minu eilehilisõhtune taevas oli must nagu päikesetuulevaiksetel aegadel. Hommikul tõusis päike oma tavalise ilmega, hehe. Käisin linnas, toitsin elajad, mängisin nõude- ja riidepesumasinaga, sõin lõunat, võitlesin kohutavat muda täis veevärgi filterkannudega, yritasin lõigat kõhtu mitte väga häirida, väsisin ära. Aga nyyd, lõunase pikutamisteraapia ajal, telos internetti lahti tehes, on esimene asi teade e-Bay myyjalt - Saksamaa DHL systeem ei suuda leida andmeid ja luua aadressi! Ehk siis 8 aastat eksisteerinud ja töötanud aadress kadus päikesetormi käes nagu poleks olnudki. Haruldane kudumismasina jupp, mille ma tellisin, maksis päris palju ja kui päikesetorm esmaspäevaks läbi pole ja ka meie klienditeeninduste arvutid ei tööta, nagu vaja, siis ma olen väga solvunud ja ei taha virmalistest elu sees enam midagi teada.
Tormist veel, et päris jäle on kuulata, kuidas maja nagiseb ja kasvuhoone kägiseb. Kasvukal on kyll elupuudest kaitsev hekk lääne - ja põhjakyljes, aga kõva kirdetuul poeb selle kõrvalt läbi ja klopib ning väänab, nii et valus vaadata. Kurat. Ma pean kiiresti, palju ja suuri puid istutama, sest hoolimata Delfi.ee kommentaariumis valitsevast ekspertarvamusest,  et kliimaga on sealsamuses kommentaariumis kõik väga hästi, on vähemalt minu maal viimase 4-5 aastaga tuulist ilma palju rohkem, torme palju tihemini, need on tugevamad ja lõhuvad rohkem. Kuna ma betoonist punkrit ehitada praegu ei jaksa, kasutan vana rahvatarkust, et merekaldal elab ainult loll, õige majaehitamise koht olgu ikka metsas peidus. Mu muinsusese...maja paraku ehitati Vanadel Headel Aegadel enne koledaid torme kohe keset avarat lagedat põldu, ja nyyd ongi hirmsate moodsa aja meretuulte käes, ja Vanade Aegade Inimeste valikute tagajärgi pean mina helpima, ehk metsa istutamisega on väga kiire. Varsti panengi kummari jalga ja hakkan pihta. Ja yritan mitte näha, kuidas Päike irvitab, nähes minu kogemuslikku segadust kauni varasuvevalguse ja jäleda varakevadetuule käes uut maikuu-ätituudi leida pyydes.

4 kommentaari:

Futu ütles ...

Parim taim tuulekaitseks on sirel, ütles üks saarlane. Ja tõepoolest, sattusin kord Vilsandile kus oli igal pool kogu aeg tuul. Läksime seltskonnaga järjekordsel tuulisel päeval külla ühele vilsandlasele kes elas põlistalus. Tema õuel oli tuulevaikne ja soe. Siis tuli mulle see saaremaa mehe jutt meelde. Ja tõepoolest - talu ümber oli paks sirelivõsa.

mustkaaren ütles ...

Oojaa, sirel vastab peagu kõigile mu nõudmistele - parasjagu kõrge, ilmakindel, kiiresti taastuv. Kui harilik sirel kipub vananedes lamama ja vajab pidevat juurevõsuniitmist ja jälgimist, siis ungari sirel on kyll paigalpysija ja seisab hästi ega lama, aga kipub olema hõre ja alt lage. 🤔 seega - mõlemad, ja vaheldumisi!

Bianka ütles ...

Ma siin oma hädadega maaadeldes olen blogisid vähe lugenud ja sain alles nüüd teada, et sul rasked tervisehädad olid ja et opil käisid. Kas piirduti sapipõiega või võeti veel midagi?

Igatahes soovin head paranemist, sest kevad on nüüd tõesti käes ja kõik, eriti umbrohi, kasvab mühinal- Mina oma tervisega teen minimaalselt ja panen ka teisi enda heaks tööle. Mis siis, et mulle ei meeldi abi paluda.

mustkaaren ütles ...

Aitäh, tervis tulgu meile kõigile! Sapipõis koos kive täis juhadega, niipalju, kui ma ladinakeelsetest sõnadest aru sain. Raskemate tööde tervemate tegijate kätte ulatamist hakkan ma aga alles õppima. 😀😃