18 märts 2023

Kliimasõimu

Vähe sellest, et mu Käru kurvalt hooviservas lumehunniku otsas kygeleb, on kuskilt ilmunud järjekordne kevadtorm, mis isegi umbes 8 kilo kaaluva märja suleteki nöörilt kõrge kaarega maha lennutab nagu pitsist tanukese. Korstnajalad undavad ja maja nagiseb nagu Kolumbuse laev tema viimasel röövretkel. Sihukesi torme on meil põmst yle päeva ja ma pean tõsiselt kaaluma hoovi ymbritsemist kiiresti kõrgeks ja jämedaks kasvavate okaspuudega. Nii kurb kui see ka pole, ilusad vaated pole väärt seda, et norrapärased tormituuled sul majapidamises pidevalt midagi uppi keeravad või ära lõhuvad.
Tänasel kaunil tormipäeval ärkasin kellu poole 6 ajal, siis tegin 15 erinevat asja, millest 12 jäid pooleli. Aga praegu istun leso sooja kivi pääl, valutan oma kaelanärvi ja mõtlen, et pärast väikest puhkust jõuan veel 45 asja teha. Pärast gluteeni mahajätmist olen kaotanud umbes 14 kilo iseennast, 8/9 oma depressioonist ja abikaasa, aga minul on hea ja kergem kui kunagi varem. Ma ei taha enam elu sees olla vaevaliselt ringi veerev röövik, mis siis, et see on kaaslejatele mugav ja meeldiv. Elu on yht-teist kaaskodanike käte abil kyll puru peksnud, aga alles on veel piisavalt palju, et tahta hommikul voodist välja valguda ja kohvikanni ime abil maailma kasvõi mikroskoopilisel määral ilusamaks muuta.
Hyva lugeja rõõmuks pilt umbes 4 aastat köögis kraanikausi mikrokliimas elava katleia ristandi õiest. Sel aastal tänab see taim mind juba teise õievarrega, õis pysib vormis 2 kuud ja lõhnab sireli, nartsissi ja kraanikausi järgi. Kas pole orhideekasvatamine seksikas!

4 kommentaari:

Rahutu rahmeldaja ütles ...

Orhideed kalduvad mõnikord lausa erootikasse :) Mis meeldiv positiivne noot tänases loos. lehised kasvavad kiiresti ja taluvad ka vormi lõikamist ja vaadet saab alati teistpoolt lehisemüüri nautida.

Lendav ütles ...

Lehis on hea idee. Talviti küll hõredam, aga muidu tõesti kiirekasvuline ja tore puu. Kui on huvi, siis minu käest võib saada metsikuid lehiselapsi.

Kui tahta aastaringset tuulevarju, tuleb muidugi valida midagi, mis ei viska vastu talve kasukat maha. Kuused või elupuud. Või siis kombineerida üks segahekk lehistest, elupuudest ja võibolla veel mõnest meelepärasest tegelasest.

Anonüümne ütles ...

Kas see paljukirutud elupuu poleks mitte kiirem ja ka talvel haljas?

mustkaaren ütles ...

Elupuu on KIIRESTI tuuletõkkeheki ehitamiseks minu valik nr 1 ja on ennast mitmes aia osas juba tõestanud. Huvitaval kombel meiekandi metsnäksijad ei kisu ka neid eriti. Kuusel on teised hyved, sest kuusk on minu jaoks kõrge metsapuu ja sobib läänekaarde valitsevate tuulte vastu. Lehiseid saan ainult ilupuuna kasvatada, sest lehes on nad ainult 3 kuud aastas, metsnärilised närivad nad piirdeistutuses iga jumala aasta puruks, ma oma majapidamistööde nimekirja juures ei pea mõttekaks pidevalt mingit n-sadat puud valvata. Elupuude sortide valik on ka kyllalt erinev, mulle nad meeldivad.