25 juuli 2013

Ilus ja armas

Tänased pildikoodid tekitavad minus segadust, seepärast kirjutan kõik vot siia. - Esimese pildi ilus liilia, samuti veel yhed tumepunased, mis kipuvad ilmetuks pleekuma, ja hästi kena ereoranzh, on ostetud äraõitsenud potililledena, päris aiamuld aga on nendega imesid teinud. Sordinimesid ma isegi ei yrita meenutada. Kajuks see tore orienaalhybriid ei lõhna. ....... Ma armastan siilikybaraid. Kui paar pirtsakat punast panid kõrvad pea alla, siis valge baretiga Meringue talvitus kenaste ja põõsas on isegi laienenud, hoolimata agressiivsest kartulist tema vasakul käel. Ja sel aastal ei ole vihm õisikuid väga rikkunud, eelmisel aastal oli pilt koledam. Ma armastan siilikybaraid edasi. ....... Madalad ilunõgeselised laiutavad kyll koledasti, aga on pehmed ja nunnud. Kui uhke oleks neist teha yks suur istutusala, a kõigepealt laske mul maja, töökoda, saun, tiik ja need teised 5 asja valmis ehitada. Senikaua lepime nende 3 v 4 sordi tutsakate karmi piiramisega. Kahju on, aga ruum, nohh! ....... !Sinine elulõng "Minuet" on nii tore suurtel kividel rippuva pinnakattekana. Või muul alusel, mis laseb tal särada ja hoiab mõnevõrra kurje putukaid eemale. Ma keset hoovi kaikaid ei tahtnud, võreseina meisterdada ple aega, no las siis ronib kivide otsas. ....... Peenardes leidub ikka ootamatuid kylalisi. Linnast toodud puulehtedega tulnud tõrud, seemned ja muud vidinad lähevad aeg-ajalt kasvama. Või pistavad lapsed kastanimune ja kirsikive roosidesse. Kui need on piisavalt suured, siis saab Tootsi peenrast toredat alleematerjali - milleks Jumala taimekesi ikka niisama julmalt ära kitkuda, ega mina mõni jesuiit ega inkvisiitor põle. Sel aastal on nt tammehakatisi erakordselt mitu. Kassvumajast ja roosidest saab tublisti nt laialehist pärna, kompostihunnikus aga tõuseb kenasti tavalist metsviinapuud. ....... Maasikas "Camara" on päris ilus, kui teda ilusti väetada ja valges hoida. Minu teada on ta remontantne, igatahes õisi jätkub kylmadeni. Vilju pole, sest putukad ja lapsed tegelevad sellega. ....... Nimetet taimi saab lugupeetav aiaplogija paluda mul kokkusaamisele kaasa võtta. Palun soovige imi- ja naistenõgeseid, palun-palun!

4 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Ilusad ja armsad on Su taimed ja õied tõepoolest. Ma naudin samuti kui Sina nende nõgeste vitaalsust ja ilu, mida suuremal pinnal, seda uhkemad see vaip on.
Su liilia pole orientaal, vaid hoopis päris uus OT hübriid, nad on avamaal hoopis vastupidavamad ja jõulisemad kui idahübriidid osa neist lõhnab, osa mitte. Kuna neid on juba sadu, ei julge väga täpset sordinime pakkuda, ehk on ta `Silk Road`

Futu ütles ...

Väga uhke liilia. Olen vaadanud üsna vesise suuga neid orientaale, aga enamus hakkab peenras kiratsema ja paneb siis viimaks saba lõplikult maha. Trompetliiliad tunnevad ennast väga hästi ja isegi kasvatavad juurdekasvu.

Köögikata ütles ...

Mina tahan küll nõgeseid :)

Köögikata ütles ...

Aa, ja Minueti võiksin oma sinakaslilla põhiliigi vastu välja vahetada.
Ega liiliastki ära ei ütleks, ta on nii ilus.