12 september 2024

Täiendav

...peatykk Kogu Multiversumi Inetuste Ajaloo Kroonikasse, kysimata, kas see mulle yldse meeldib, või siis mitte.
Hetkel mitte.
Köök.
Ropp sõimusõna on see. 
Yks sõna, mis kannab pika loitsu ja kurja kaetuse väge.
Kaugelt maalt meile toodud nimetus. See tähistab kohta, kus tehakse kahtlaste riistadega vastikutest ainetest kurjakuulutavat ja võõrikut toodangut. Mitte iial ei tehta seda vabatahtlikult ja harva toimub tegevus rõõmu ja laulu saatel. Kuidas tahes ka vaeva ei nähta, et tulemus oleks olude kiuste veidigi rõõmupakkuv, leidub alati keegi, kes selle raskete sõnade abil ära põlgab, ning just oma elust ja ajast suure tyki ära raisanud inimene peab oma töövilja Deemonitele* loovutama. Alati lasub selles ruumis savikarva hämarus** ja valitseb iseenese jõul kobrutav korralagedus, mis selle talitseja jõupingutuste yle ainult irvitab, riistad yritavad oma tööplatsi inetust nähes kolinal põgeneda või siis mässata ja kinnihoidvaid käsi pureda, pruunikas needusi kandev rasvapilv teeb taeva tuhmiks ja paneb sind unustama, et kunagi, kuskil ja kellelgi oli kerge, helge ja vaba, sest sina seda kyll ei mäleta.
* sulgloomad, kes ebapiisava toidukoguse peale pahaseks saavad ja toidu toojat ennast kannakõõlusest näksima asuvad
** raisk, silmaarst ytles mulle esmaspäeval asju, aga nii õrnal ja meeldival toonil, et ma muretsen selle yle alles kauges tulevikus, näiteks siis, kui on tarvis hämaras maanteele sõitma minna.
P.s. kogu see mõlgutlus syndis pisikesest asjast - liigutasin pliiti. Seda ei oleks tohtind õhtul teha, vaid hommikul värske ja puhanuna. Õhtuks olen ma alati sajand vanem, kui hommikul ärgates, ja siis ma ei suuda isegi hommiku rõõmu mäletada, õhtune valguski on tinaraske ja myrgine, nii et sa unustad kõik muu peale hingamise. Et ma ka ei õpi. Nyyd ei saa hyva lugeja iial teada, millised monardad mul aias kasvavad või kui palju vanu ploomipuid sel nädalal maha võetud sai.
P.p.s. - vähe. Mõlemat.

9 kommentaari:

W ütles ...

Köök on ju üks meie galaktika lahedamaid kohti üldse? Eriti kui seal on kuidagigi toimiv pliit ja toorainet, mida kasutada?

mustkaaren ütles ...

Ostsin pliidi kohale kubu, sellele kohta tehes võtsin riiuli alla, liigutasin masinad seina äärest eemale. Sein on vaja toiduõlist ja lahtisest värvist puhastada, masinaid kattev õlikord keemiaga maha võtta, seina krohv paigata, siis pahteldada ja uuesti värvida. Täna masinate ega seina rookimiseni ei jõua, õlg valutab sea moodi. Homme hommik läheb raisku, sest pereliikmete plutitamine, õhtupoole hakkan aga valutama jälle. (Veerand tundi vabalt valitud vandesõnu.)

W ütles ...

Ma olen liiga kaugel, et abi pakkuda, õlg mul ei valuta, ainult kand, aga vähene lonkamine ei oleks ju takistuseks.
Pliidita saab teha böff à la tartari, mingi saiaviilu sinna alla saad ju ometi õues lõkke kohal küpsetada. Ikka parem kui vahukomme röstida.

mustkaaren ütles ...

Oleme optimist, meil on veel õues ufo (milles saab mh köögivilju kõrvetada) ja hao põletamiseks aia tagaotsa ilma seguta laotud välipliit. Nii et iga söögitegemise viis, mis kooruva värviga õlisest seinast võimalikult kaugele jääb, on eksootiline ja lõõgastav puhkus.

Bianka ütles ...

Ennevanasti, kui me noored olime, ja korter oli väike, oli ikka köök see, kus külalistega istutud sai ja igasuguseid mõnusaid jutte sai räägitud. Siis tuli suurem elamine ja külalistega istusime juba elutoas diivanil või söögilaua taga. Köögis meeldis mulle ikka veel huvitavaid uusi maitseid avastada.

Nüüd üksi elades teen ma süüa vähe ja külalisigi käib harva. Köök võrdub kohustusega, nõusid pesta, mahapudenenud prahti koristada ja muidugi see rasv, mis seintele, riiulitele, töötasapindadele, köögikappide, pliidi ja kubu peale koguneb. Seda ma ei suuda kunagi päris puhtaks saada, no et igalt poolt saaks eemaldatud. Teen ühe piirkonna puhtaks ja siis ülejäänud osa lihtsalt ignoreerin.

Marfa ütles ...

Ma liigutasin ka pliiti, aga õige natuke ja sain viimasel hetkel pidama, sest ei olnud tahtmist suurpuhastust tegema hakata. Pesin hoopis köögivaibad ära ja kuna sajab siis vaibad ei kuiva ära ning ma ikkagi ei pea veel suurpuhastust tegegma hakkama ;)

mustkaaren ütles ...

Eiramistaktika on mõnikord suureks abiks.

mustkaaren ütles ...

Vähemalt meil läheb ilm selgeks ja soojaks tagasi, mida kõike sellega ära teha saaks :/

mustkaaren ütles ...

Vähemalt meil läheb ilm selgeks ja soojaks tagasi, mida kõike sellega ära teha saaks :/