14 november 2019

Lõunapoolkera kevad

Mõned sõbrakesed puhkasid suvi otsa, sest neil oli talv,  ja nyyd on aeg kevadisi toimetusi teha. Helmekaktused, oma ajaloolistel kodumaadel epifyydid e jämedate puude otsas ja kõrval kõdu sees kasvajad, aga meie paras-teile-vöötmes toredad vastupidavad toataimed. Mul on neid praegu 2 sorti, täna näitan välja niitja helmekaktuse e Rhipsalis bacchifera "Oasis". Huvitaval kombel on just sellel liigil väga erinäolisi sorte, mille nägu on isegi teistest liikidest suuremate erinevustega. See isend on mul olnud oma 5 aastat kindlasti. Kuna helmekaktuste ymberistutamine on ebamugav - kaharat taime on ilma abiliseta raske ilma muljumata või veidigi katki tegemata liigutada - siis on ta selle vanuse kohta ysna pisike, ma olen teda ka ainult 2 korda ymber istutanud ja elab ta tagasihoidlikus 12cm amplis. Väga äge mittetaimepärase näoga taim ja kui te ei soovi oma majapidamisse alalõpmata õiepuru ja leheprahti ajavaid pelargoone või roose ja talviti väga rääbakaid nt begooniaid, siis on helmekaktused just see õige asi.


3 kommentaari:

Rahutu rahmeldaja ütles ...

helmekaktus on lahe, alati meeldinud :)

maurus ütles ...

Väga äge!
Aga minu vana-vana helmeskaktus pole kordagi õitsenud, aga ma pole teda ka ümber istutanud, ainult kastan ja vahel ka väetan. Kahju.

Marfa ütles ...

Tõeliselt lopsakas helmeke. Talle sinu juures meeldib :)