06 juuli 2009

Kaunid kodumaa taimed

Milline õnn! Raha on ocas! Ma saan kõigile abivajajatele öelda, et hetkel ma ei saa sõita, sest autode paagid on tyhjad, teatav ylitähtis jupp on katki vms & ootan raha tulekit. Juba teist päeva ei pea ma qskile millegi järele sõitma!
Hetkel on mul jälle võimalik tegelda oma tegemata kodutöödega, & sellises järjekorras, nagu meile paremini sobib - ka lastega yht-teist koos õues teha. Juba mitu päeva mässan ma meciqmate peenraosadega, vaheldumisi vundamendi taastamise abitööde või tubaste majatöödega.
Just olen jagu saanud enamiqst uuest pysiqpeenraosast, millel kasvasid minuga yhekõrgused nõgesed... jäänud on veel korrastada mahapõlenud laudavundamendis asuv peenraosa, millel eelmine suvi talisibulad, tyrgi uba & salatid umbrohu nahka läxid. Selle osa ma lihcalt täidan umbrohu, kruusa, turba &m-ga & panen paxu kile alla kypsema. Aga selle osa kõrval asuv osa tuleb lihcalt taimedest puhtax teha & kruusapinnaga istu- & tööplac teha, sest nagu selgus, on seal huumuskiht väga õhuke, enamus on lihcalt savi &m vana taluhoone sulamisest järelejäänud kõva aines. Ex ole ka sellist privaacet lapikest vaja, qs omaette, ilma võõraste jõllamata, nt päevitada või rippkiiges lesida, või midagi muud eriti põnevat teha - hetkel tuleb pähe vabaõhu-õmblustuba. Mix mitte?!
Viimatikirjeldatud vareme sees on minu arvates yx vingemaid taimekoslusi, millele ma enne sygist labidat sisse ei löö - aedvaak (ylilopsakas kollaste õitega korvõieline, meil 1,7 m kõrge), veidi saledama joonega takjad & nõgesed. Qna lahjal savil kasvades need teised pole väga laiutama hakanud, siis on tegu imelise kooslusega - kaunis & hooldusvaba!
Häid avastusi Sullegi, hyva lugeja, kodumaiste taimede ilu avastamisel!

Kommentaare ei ole: