21 august 2007

imelised lehed, maicvad varred



T2na tuli mulle m6tetesse rabarber. See taim on igas taluaias, sest on esimesena k2ttesaadavaid nn. maicvaid taimi, sellest saab teha t6esti toredaid kypsetisi & keediseid hoolimata liialt isiqp2rasest maicest. Rabarber kasvas loomuliqlt minu lapsep6lvekodus, nyyd ka praeguses kodus mitmes sordis & paljunduses. Olen kacetanud poeseemnetest kasvatada, selle experimendi osalised alles kosuvad 2. suve, olen ka V6rumaalt toonud usqmatult j2meda rabarbri juurikaid paljundusex. Qigi m6nigi inimene ytleb, et tema tahab ainult seda k6ige esimest rabarbrit, siis minu perele sobib veel augustiski v6etud vartest nt kisselli teha.


Aga on olemas veel mitmeid rabarbri liike, mis kyll ilmselt head ei maice, aga meie aedades k6rgekasvuliste ilutaimedena kasvatataxe. Mul on siinkohal silma ees tanguutia & k2mmalrabarber, m6lemad kasvavad niiskes-rammusas mullas ikka yle meetri k6rgex p66sax. Eelmisel aastal korjasin Tartu bot. aiast tanguutia rabarbri seemneid, aga putukad s6id need 2ra ilmselt. Sel aastal proovin uuesti:) mul on need seemned pyxitasqs ootamas:) Siin pildil ongi nimetet botaias kasvavad, sakiline tanguutia rabarber esiplaanil, &t taimed. Imeuhke!
PS. Mul on siiani yles pandud 5 MPix pildid, mida saab soovi korral peale kl6psates t2issuuruses vaadata, see on u A3 formaadis. Toredaid pisikesi leide!
PPS, ilmselt on t88 mind naca p6dema pannud. Pole 2 n2dalat koduaias isegi muru niitnud vms. Kyll on kahju, aga ei j6ua. Ilmselt on aeg mediciini poole p88rduda:)

Kommentaare ei ole: