04 september 2008

Hekkidest nii & naa

Sel suvel olen ysna suuri rahasid pannud hekkide parandamisele & t2iendamisele, sh ostnud elupuid, mis on hekitaimex suht kallid osta. Et minu loodusl2hedase, st laisa aedniq eluviis pooldab mitmerindelist, paljuliigilist, t6eliselt kirjut 8kosysteem-hekkide rajamist, siis pole asi hull - pedantset, imekallist kymnete meetrite pikqst monoliicet 1-liigihekki meil pole. On nn segahekid, milles lehtpuude-p66saste k6rvale on pandud m6ned okaspuud, kont-, viir- &m puude man 3-4 kaupa elupuid. Ex ta n2ha ole, qidas taimed suuremast peast k6rvuti elama hakkavad ning milliseid tuleb ymber istutada. Looduses on aga just segakooslused k6ige eluj6ulisemad.
Kahjux pole suur osa meie maja juurde ajalooliselt qluvast maast juriidiliselt meie, vaid valla oma juurde l6igatud 90te erastamise-varastamise k2igus. Hetkel ei taha ka asociaal-naabrid toda maad, aga Mark ei julge valda minna vaba maatykikese ymberm66tmise asjus. Qrat! Yhel p2eval on meie maja akna all uus barakk pysti & uus naaber varastab oma aknast v2lja qmmardades meie k88gilaualt suhkrut!
Aga alla, uue sisses6idutee 22rde tuleb kah veel nii poolsada puud leida. T2na astusin Tartu puukoolist l2bi. Qna n2gin v2lja nagu 6li, t88riietega, siis 8eldi mulle, et Tuleval n2dalal algavad neil soodsmyygid. V2ga hea.
Paar uut roosi on kah mul hiljaaegu istutet. Pargi- e. p66sasrooside vastu tunnen sympaatiat, aga kirjud Twist (ronikas) & Peppermint Twist v6tavad nyyd hoogu, samuti 2 antiikroosi. Eelmise aasta istutused tahavad mulla parandamist, peagi hakkabki rooside sygisene hooldus.
Aga viinamarjad on t2iesti segased! Kasvavad k6igist takjastest yle & kyynivad puuqri katuselegi! Korea Iluduse-nimeline elul6ng on ka p88rane. Seemik, noh. Aga see peenar ootab eriti tugevat t88d, sest on kaootilisex kasvanud & umbrohte t2is. Mul ju pole enam peaaednikq...
Ahjaa, viljade korjamise aeg. Kes vedeles rannas, kes ruttas peenarde vahet. Mark, tavaliselt lootusetu laiskelajas, aga tegi suvel tublisti kilemaja-asja. Nyyd on tomat oma k2est v6tta.
Head tomatit meile k6igile!

1 kommentaar:

Unknown ütles ...

Tere!
Suure otsimise peale, mis puudutab segahekke Eestist ei ole ma kuhugi jõudnud. ja nüüd äkki leidsin sellise asja. Räägin asjast natuke lähemalt. Nimelt olen näinud segahekke, mis igal aastaajal on fantastilised. Mul on nimelt soov selline rajada. Tegu on Kanepi kandis oleva kinnistuga. Ja pikkus kujuneb sinna 200 jm juurde. Leidsin Teie sellise vana postituse.
Kas oleksite huvitatud oma kogemusi jagama ja mind selles töös aitama.Milliseid taimi kasutada jne.

Tervitades ja vastust ootama jäädes
Alver
56949330
alver.madise@gmail.com