16 märts 2009

taimehaigus


Q mul j22b ohtratest kohustustest yle olema natuke raha, mida ei pea kohe pangale ulatama, maha s88ma-sokkima v6i autopaaki toppima, siis trehvab, et ostan m6ne uudse taimvidina. Et elu- ning taimekasvataja-aastaid kogunenud parasjagu, siis proovin nyyd j6udu orhideedega.

Lugu j2rgmine: M2rja Jardinis mitmeid lihcamaid, lollikindlamaid taimi valides j2i minu pilk pidama allahinnatud orhideedele. Ikka mitmeid kordi k2isin 45-kroonistest 2ra6icenud taimedest m88da, kacudes kiiret hinnangut anda nende eluj6u osas. M6ni p2ev tagasi aga palusin aedniqprovval nendest r22kida, ning ta aitas mul valida 2 kuukinga (phalaenopsis), cymbidiumi (n2idis pildil) ning paar p2eva hiljem oscin sealt ka mirjuk2pa (vuylsteckaria e cambria). Loomuliqlt on k6nealused taimed 2ra 6icenud, aga nende juured on v2hese kastmisega ilusasti s2ilinud - liigne ligunemine on taimede surm. Qkingad ning cymbidium on asumas uut elucyklit alustama, Mirjuk2pp on ostjat oodates teinud aega parajax juurev6sude-tytartaimede kasvatamisega. Nyyd kasutan oma fantaasiat ning asutan nyyd neid istutama 1. Cymbidium & kambria l2hevad savipotti. 2. Qkingad on puupealsed e tahavad juurtega valgust ampsata, seega panen nad vene-aegsete laevalampide (mille metallosade saatusest oli eelnevalt juttu) t6eliselt paxuseinalistesse klaasidesse rippu. Ning j22n ootama taimede kosumist - orhidee on ilma 6iteta kah huvitava figuuriga taim, kellel neist on ilusad koprasaba-sarnased lehed, kellel p6nevad mugulad allpool.

P2IKEST NING K2PPA!

1 kommentaar:

Köögikata ütles ...

Ma olen kuulnud, et orhideed savipotte ei kannata, juured jäävad nende külge kinni. Parem ikka klaas- või plastpott.
Aga nad on jah, imelised kõik, ma ka nende lummuses. :o)