03 märts 2009

need, kes elavad potis

N2dalal6pus tuli mulle kange koduspassimise-tydimus kallale. Nurusin armsat mehekest, et ta koos muga jalutama tulex... no tunnikesex v6i nii. Sest ma ise tema autoga (minu auto on katki, ootab mh raha) jalutada ei taha, kangesti ebamugav aparaat, undab ning logiseb... saingi ta n6usse-autojuhit88sse.
Niisiis me jalutasime M2rjale Jardini aiapoodi. See asutus meenutab m6nev6rra botaanikaaeda, oma suurte palmtaimedega. Seekord oli mul kange soov asendada paar hr Villu, kass, poolt h2vitatud taime. Et olen igavene kopikapoolitaja, siis seekord oscin s22lt paar allahinnatud, aga muidu heas korras taime, mh lehtkaktuse, mida ma olen juba aastaid soovinud. Begoonia on ka minu majapidamises alati esindatud, seekord ocustasin juurde v6tta qningbegoonia lisax tundmatule ripp-begooniale.
Laup2eval t6in siis kilemajast lillede jaox mulda. Noh, kilemajas pole muld 2ra j22tanud, vaid m6nusasti qiv, ning k88giviljakasvatusest ka parasjagu rammus, m6nev6rra turbane. Noja selle mulla sisse siis (j2medamat) ehitusliiva segades saab peaaegu k6igi toataimede ning kylvide jaox sobiva kasvupinnase.
Poest toodud uus taim tuleb kohe kindlasti ymber istutada normaalsesse mulda. Turvas, milles poetaim tootja omahinna odavuse huvides elab, k6duneb kiiresti ning muutub tihedax mustax, tatisex seenetanud pallix. V6i qivab l2bi, nii et ymaras 6hkkerges turbavormis taime saab ainult vette ligunema pannes kasta. Loomuliqlt pole sellises turbapinnases muid toitaineid peale selle, mida talle kallataxe, qid nn tavaline muld sisaldab igasugu savi- ning liivaaineid, taime elux on need mineraalid ning mikroelemendid h2davajaliqd.
Sellise natuke koheva, mitmekesise mulla sisse istutasin siis 6ige mitu pisikest, kes elu koos m6ne teise taimega alustasid - v2ike pott qivab suvel ruttu, aga suures potis koos teise taimega on v2ikest juurduvat nupsakat lihtne hooldada. Uue lehtkaktuse jagasin poolex - tootja paneb kiiresti lopsaka potit2ie saamisex 5-7 pistiqt vahest, aga taimede kasvades tuleb neil ruumist puudu. J6ulukaktustega sama. Siis leidsin veel mitu pelargoonikest, valgekirju juudihabeme, katkise ripp-begooniaoxakese & teisigi, kes uue poti v6i mulla j2rele hyydsid, nii et panget2is mulda s88di kiiresti 2ra.
T2nase seisuga on qningbegoonia haige. Mees, raibe, p6letas 88sel (p2eviti magab) vase saamisex 6hkkytteahjus mingeid trafosid & muud sodi, ning tuline metallisulatus6hk kypsetas taimel pooled lehed 2ra. Ma ei tea, mis selles toas veel l22bakil on, sest purjus peaga metalli harutamisel juhtub mitmesuguseid "huvitavaid" asju. Lisax sellele, et terve p6rand on t2is igasugu masinaj22nuseid, juhtmejuppe, plekk-karpe (erinevad veneaegsed elektriseadmete kestad) &m. Noor taim v6tab uuesti eluvaimu sisse, aga mina olen vana inimene & tahan normaalset magamistuba, seda olen 5 aastat oodanud!
ilm.ee-s 8eldi, et kevad tuleb alles peale 20ndat, enne seda on kylm ning sajab k6vasti lund. Nii et kes soovib, saab tagantj2rele, hilinenud talvest veel piisavalt r66mu tunda! Meilgi on p6lvini lumi:)

Kommentaare ei ole: