28 jaanuar 2015

Rootsi kuninga varakambritest

...pärit vana vähekasutatud vokk. Te vaadake neid pulki, neid pärlihelgiga kodaraid!





Seljale kydeva pliidiukse ees infrapunateraapiat tehes saab ylejäänud organism tegelda millegi kasulikumaga. Transiti kuudis on mitu kanti lõunaeesti lamba villa. Paar kilo tõin tuppa ja pesin ära, et lustida lõngaketramisega. Et lõbusam oleks, panen veidi musta koera villa ka sisse. Selle musta koera perenaisele tuleb yks kena kera kirjut lõnga. Aga tõeliseks väljakutseks on teha korralik kraasimine ja siis piisavalt yhtlane lõng, mis ka kudumasinal jookseb.

15 kommentaari:

Aedkutsub ütles ...

Kuuma ahjusuu ääres ketramine kõlab nii mõnusalt romantiliselt. :) Meil seisab ka vana vokk kodus ja kraasid, oskaks vaid nendega teha midagi . . .

Lendav ütles ...

Imekaunis tarbeese! Ja veel kaunim on oskus sellega midagi tarka teha!

Rahutu rahmeldaja ütles ...

kullaketraja :D

MUHEDIK ütles ...

Õnneratas õnnelikule, kes sellega midagi ka peale hakata oskab :)

mustkaaren ütles ...

Andke andeks, ma ei tahtnud yldse eputada. Mu ema ja vanaema ketrasid ja kudusid ja vokitallamise õppisin ma enne selgeks kui lugemise. Vokiga kangastelgedel kudumiseks lõngapoolikeste ajamine oli laste töö ja perele leiva lauale toomiseks hädavajalik.

Anonüümne ütles ...

Mul on nii hea meel, et Sa millestki ka suurt rôômu ja rahulolu saad tunda, sellised oskused! Ja ära hakka jälle kohe vabandama:)
Milda

Lendav ütles ...

Poolimine, jah, sellega saan minagi hakkama, mul vanaema poolivokkki olemas, aga ketramine! Oskan siiamaani seda kaunist kunsti ainult ähmasel teoreetilisel tasemel.

Anonüümne ütles ...

Ma lausa tunnen voki siledat puitu sõrmede all.
Ise ei oska kraasida, kedrata ega poolida, aga ... kunagi vast saab Sinu käest õppida:)

Futu ütles ...

Kellel on töökorras kraasid, see hoidku neid kui silmatera. Neid pole kuskilt saada. Keegi kuskil tegi uusi, aga need maksid 50 euri.

Lendav ütles ...

Ma tulen ka õpilaseks, kui muidugi võetakse.

mustkaaren ütles ...

Lendav, lase aga käia. Otsi oma vokk yles, paneme selle töökorda :)
Kes teab, kuipalju kraase vene ajal lautade taga maase mädanes v pliidi alla lendas. Mul on vanakraamipoodide vastu suur nõrkus ja oma kraasid saingi tuhnimistalendi abil.

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Tahaks ka vokki omale :)

Eve Piibeleht ütles ...

Ilusad vanad asjad: Hea, kui keegi neid väärtustada oskab ja veel parem, kui ka kasutada oskab.

Aidi ütles ...

Ma tahaks ka kedrata osata. Äkki korraldad kursused? Aga kraaside ja vokkidega on vist ikaldus. Ma ei tunneks töökorras vokkigi kaltsukas ära, kui näeksin.

mustkaaren ütles ...

Privaatsed kursused minu riistadega, lõunaeestlastele, põhjaeestlaste õpetaja koolitamisel võin aidata :)