01 juuli 2015

Putukasuvi


Täna oli mul syda paha valudega ja magamata ööst, mängisin õige natuke kodumasinatega ja rohisin imeväheke. Siis ketrasin. Kraasvilla kausi servale tuli mulle kylla Haruldaste Elukate Hea Saadik. Muid ämblikke, nt huntämblikke ja neid, kes hullunult igale poole võrke koovad ja kookoneid toodavad, on meil kyll, aga sellist pole veel trehvanud.
Roosidel on kallal õgardid.
Ka ploomipuude lehti on keegi närinud.
Ma ei tunne enam eriti sääse-ega sipelgahammustusi. Sääskedega on meil väga hästi, st palju. Kaelaprobleemidest on mõnel inimesel ikka tolku ka.
Sõstrapõõsastel on massiliselt lestakahjustusi, st lehed muhklikud ja kõverad. Alati pärast sooja talve.
Koid toimetavad.
Koertel on kirp.
Sipelgaid on palju nagu alati.
Kompostipeenras on maamesilased, nii et istutades peab labidaga maru ettevaatlikult opereerima. Ilmselt on neid siis kurgilavas ka :)
Aga neid lendlevaid putukaid, kes peaksid õistaimi tolmeldama - igasugu mesilasevärvi triibulised peened kärblased, mesilased ise, liblikad, teised kergeliiklejad, on ilmselt intensiivpõllumajanduse tulemusena otsa saanud. Yksikud kumalased, mõned juhuslikud kärbse moodi putlased, mõned suvalised koid... Ökosysteem on hõredamaks kulunud.

2 kommentaari:

Futu ütles ...

Minu meelest muudab see ämblik värvi. Olen näinud sellist floksiõitel ja ta on lumivalge. Lehtedel kükitavad sedalaadi ämblikud on rohelised, aga olen näinud ka läbipaistvalt oranzikat ja roosat vastavat värvi lilleõitel.

Triks ütles ...

Kuna sul tõenäoliselt pole aega, et kaela ja seljavaludega arsti või füsioterapeudi poole pöörduda, siis võib-olla leiad allpool toodud linkidelt mõned harjutused, mis leevendavad kaelavalusid.

https://www.youtube.com/watch?v=d85QKyWvrbI

https://www.youtube.com/watch?v=WBjHnBqPqFs

https://www.youtube.com/watch?v=2ys4baXuAuA