15 november 2013

Lapimaale, Jõuluvanale

Tere, Vana! Meil on olnud pikk diskreetne ning asjalik suhe. Oleme teineteist tyydanud ja tylitanud ysna vähe ning hoolimata oma tohutust progressivajausest ei soovi ma Sinu lahket kingijagaja-sydant ehmatada, kuigi soove oleks kyllalt... Ma ei soovi kuulsaks muusikuks saada, seda teed astutakse noorena. Mulle palun yks korralik 12-keelne kitarr, sellist sai paari aasta eest pillipoes proovit. Kyll see helises kenadasti... Ma ei soovi uut selga ka, selleks peab enne ära surema ja siis uuesti syndima. Paluks mulle niipalju tarka aru ja virku käbasid, et praegused poolikud projektid ära lõpetada, ja et jaksaksin kunagised haiguse ja vaesuse raisku läinud aastad tagantjärele teha. Palun mulle palju rõõmu hulludest ettevõtmistest, sest alal- ja tagasihoidlikkusest on mu elus alati rohkem kahju kui kasu olnud... Ja sooviksin, et saaksin labida asemel kaevetöödeks midagi tõhusamat. Usun, et yks tubli ehitusettevõte teeks umbes nädalaga ära selle, mida ma käsitsi raiuks nii aprillist oktoobrini. Ma võin ka labidaspordiga jätkata, kui töötava lahenduse leiab soov nr 2, aga inimkatsed on näidanud, et energiat säästes kaotad kõvasti aega... Päris kindlasti soovin, et pere ja sugulastega seotud asjad leiaksid töötavamaid lahendusi. Liiga palju on pea liiva alla pistmist ja juttu, et mina ikka ei saa ja mina ikka ei hakka. Hakkad ikka kyll, raisk. ... Jõuluvanale ehk ei käi yle jõu ka veidi totaalseid muutusi. Minu ymber hõljub mingi kummaline yksinduse aura, mis enamust kaaskodanikke peletab, võõristama ning kaugustesse taanduma paneb, rumalamaid aga agressiivseks teeb. Ma soovin stilistilist, plastilist ning mentaalset totaaltransformatsiooni, aga palun mitte liiga tormiliselt, ikkagi pool elu juba harjutud! Kuidas ma muidu saan kuulsusetust niiditehnikust ja plekipaitajast ilmatukuulsaks ja armastatuks kudumimoekunstnikuks ja masinaguruks, ega kõik ka ainult minu heast tahtest ja töörabamisest ei olene... Paar lollakamat kiusupunni võid ka kinnimajja saata. Kui ei ole palju palutud, saada meile uus piirkonnakonstaabel kah, praegune on oma koolivendasest jotadega liiga suur sõber. Ei saa inimene tööd teha, kui joodikud terveid ööpäevi akna taga karjuvad, autostereoid paugutavad ja lollusi välja mõtlevad. Me elame siiski yhe eesti suurema linna kuldses rõngas, selle hyved on väärt hoidmist ja kasvatamist. ... Kõige lõpuks soovin, et mu soov viisakas ja normaalne inimene olla saaks siinsamas, oma kodus täituda. Et ma ei peaks sugulaste ja kaaskodanike rumaluse, pahatahtlikkuse, hoolimatuse jms tõttu kodumaalt minekit tegema, kuigi soome vajab ehitajaid ja rootsi rekkajuhte. Et kõik head ja edasiviivad ettevõtmised saaksid lõpuks ometi teoks ja pahade pasunad vaikiksid. Et mu oskused leiaksid aega tegudeks vormuda ja loomulikult hästi tasutud saada. Seda võiks lausa kõigile kaaskondlastele soovida... Paar asja oli veel, aga võtame rahulikult, aasta ei ole ju kummist.

3 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Ilusad ja head soovid kõik ja kui Sa neid kui mantrat kordad ja kõigepealt ise pingutad, lähevad nad ka täide. Küsi Tsiililt kui ei usu:)

Futu ütles ...

Lähevad küll, aga natuke peab tagant ka aitama...ma mõtlesin täiesti üldiselt, ei midagi konkreetset...
Ja aega võtab aastakest paar-kolm. Kohe ei juhtu midagi.

mustkaaren ütles ...

Ma olen siin tegutsenud peaaegu 10 aastat. Abilisteta, ning pideva kiusu ja erinevat laadi naabriterrori kiuste. Selleks, et saada normaalsed tingimused nii elamiseks, kui töötamiseks, sest ilma ruumita sa käsitööd ei tee. Kahjuks hakkan ma tydima ja väsima, sellel on mitu vastikut põhjust. See, mida teie oma meeste abiga ja normaalsetes oludes ehk tõesti 2-3 aastat teete, tähendab mulle 6-10 aastat seniste kogemuste põhjal.