02 detsember 2012

Sooja teki all

Eelmisel n2dalal oli palju s6itmist eestimaa yhest kaunist otsast teise. Seega 6nnestus mul omal nahal tunda Selle Talve Tulemist. Oli alles ilus, hingemattev ning k6ikehaarav kogemus.
Enne seda, kui tuli lumi, juhtusin maha istutama kymmekond puud-p66sast ning ylej22nud kenasti tulevaste kodupeenarde juurde t6stma. M6ndagi j2i ka istutamata... Ja roosipeenar sai peale tammelehtedest teki, sama ka maitseainete ning elul6ngade kohta.
Aga kohe p2rast puulehtede peenardelepuistamist r22kis raadios tark onu, et sooja maa peale ei maksa panna paksu talvekatet. Taimed komposteeruvad ning tuleval kevadel peab suurema osa peenrast uuendama. Aga meie sygis on ju ettearvamatu - peale esimesi kylmi v6ib tulla pikem soojaperiood...
K6ik on 6ige. Ei tohi panna tihedat ning kergesti m2rguvat ja kokkuvajuvat kattematerjali, nagu nt p2rna (v6i mistahes muud 6hukesed) lehed, saepuru/turvas vms peen aine. Aga tammelehti olen kasutanud juba 3 talve ning need pysivad kevadeni 6hulised. V2hemalt meie kandis Puhjamaal, kus talvel mitmeid suuri sulasid yldiselt ei ole ning kevadel kaob lumi miskip2rast kiiresti.
Lugupeetavad pikemaajalised lugejad teavad, et ma lehtede langemise aegu m6nedki head kotit2ied linnainimeste kokkuriisutud lehti endale koju tassin. Mis linnainimese jaoks on tyytu ja inetu prygi, on minu jaoks hinnaline ja h2davajalik aiandustarvik.
Ja siis tuleb Talvetaat koos Lumememmega ning vormistab pruunikirjule lapitekile valged pitslinad peale.
Head talveund, mu kallis aed.

2 kommentaari:

Tsiil ütles ...

Puhjamaa, mu Puhjamaa (ymiseb)... :)
Ma pean tunnistama, et mul pole eelmise lume sulamise kiirus meeles, loodan, et vastab tõele :)

Tore, et viimase hetke istutused tehtud, mina toppisin veel pistikuid kevadeks.

Tammelehti ma veel ei tarvitanud, kuigi mul neid suurem puutäis ja tänavu tulid lehed lobedalt maha ka.
vaatamae edaspidi.

MUHEDIK ütles ...

Ma olen kogenud elus ka seda, et tammelehed olid südatalvise sula ajal nii tihedaks matiks kokku vajunud, et seda jäätunud jubedust andis taimede pealt ära kiskuda. Pärast sellist ehmatust pole ma mitte üht oma taime mitte kunagi enam katnud. Siin meiemaal on alati niipalju lund, et taimed on hoopis paremini ja turvalisemalt kaetud.