09 detsember 2012

Iidsete myyride saladused

Pikk ja kurjakuulutav k2ik, mille all on hallitav, synge sygavik igavese p6hjatuule, n2riliste ja tuvide luukerede, kunagiste vangide v2ljaheidete ja siiani kostva ahelak6linaga. Neetud on see, kes sellesse k2iku astub; teda tabab peagi k8ha ning m6ni vastik liigesehaigus.
Tasapisi, aga j2rjekindlalt ametit omaenda kodus praktiseeriv ning kvalifikatsiooni t6stev ehitusrenoveerija on avanud koridorip6randa. Originaalp6rand on viletsasti tehtud, t2idetud saviga, pea sentimeetriste pragudega ja h6re. Pealmiste laudade eemaldamisel selgus, et maja keskel on olnud ahi ning ilmselt korra juba parandatud p6rand toetub osalt ahju vundamendile. Et k6ik need ehitise osad - p6randa talad, maja enda ning ahju vundamendid, seinapalgid, p6randa alus-ja pealislauad, on kokku pandud erinevatel aegadel erinevate meistrite poolt, aga yhe yhise joonena 22rmiselt lohakalt ja ebat2pselt, siis on nyyd selge, miks p6rand oli nii 2ra vajunud, savist "soojustus" kohati 2ra jooksnud v vettinud ja sigakylm.
Kuna 6uet88d on l2bi, tegelengi nyyd sellega. Magamistuba peab ootama; koridor on t2htsam, kuna veetorud ja hydrofoor peavad saama sooja toa. Eelmisel talvel yks hydrokas ei kannatanud oma viletsat elu enam v2lja ning suri. Ma ei taha, et niigi suure ja kuluka majapidamise juures selliseid lollakaid ootamatuid v2ljaminekuid pidevalt ette tuleb.
Aga see selleks. Kallid aednikud! K2es on see yyrike hetk, kus l2inud aiandushooaegon just l6ppenud, kokkuv6tted tehtud ning uued plaanid ja hanked pole veel kuju v6tnud. Sellel hallil ajal saame me m6ne n2dala puhata, hinge t6mmata (ha, ha) ning v6tta k2tte pastakas ja l2pakas, et asuda kirjutama J6uluvanale.





5 kommentaari:

Futu ütles ...

Oioi...oled üsna tõsiselt ette võtnud. Eks ikka abilisi ka on? Kuidas põrandat plaanid teha? Mis tuleb täiteks, mis peale, kuidas soojustad?

MUHEDIK ütles ...

Sa oled ikka uskumatult tubli! Ja ma arvan, et sain õigesti aru, et oled ka Ambur. Kuigi ma ei tea seda õiget päeva, soovin Sulle palju-palju õnne ja ikka seda tähtkujule omast visadust ja vaprust uueks aastaks.

Parim täide ja soojustus sellisele põrandaalusele oleks kergkruus, kui rahakott vähegi kannataks. Ma lasksin töö juures töömeestel sellised külmad põrandad üles kiskuda ja vastu vaatas sama pilt, seda Fibo läks küll palju, aga suur mõisamaja läks kohe poole soojemaks.

Tsiil ütles ...

Sa tegutsed nagu Vääramatu Jõud!
Ei taha mõeldagi, mis minu kodu põrandate all on.

Mõned on nii laisad, et aasta kokkuvõtegi tegemata.

Anonüümne ütles ...

Ait2h heade soovide eest!
Kesse tegi? Ise tegi! Ma kasutan niipalju, kui v6imalik, olemasoleva ehitise materjale, ja soovitavalt t2iendan puitosi puitosadega. aga paraku savi asemel panen p6randa vahele ikkagi uuema aja katku - nsinise penoplasti, seda j2i abikaasi t88 juures kylmhoone ehitamisel yle. Mis teha, kergkruusa peale rahakott ei hakka, aga majapidamisraha ei anna abikaas mulle just p6hjusel, et ma ostan siis ehitusmaterjale ja talle ei j22 suitsu- ja 6lleraha!
Pean plaani firma teha (erinevad ehitused). Sel juhul tuleb ta mulle t88le, ja tema palga kannan kohe enda pangakontole:P sellega on nii palju probleeme, kui kaasosanik ettev6tte vastu negatiivset huvi tunneb.
Muide, kyla...isased arvavad, et abikaas ongi nii tubli ja teeb k6ike, teenib palju pappi ja ostab autosid ning asju, ehitab ja parandab k6ike (kuigi silmaga on n2ha, kes meil p6hiliselt krundil,ehitusel ja tehnika kallal toimetab - aga seda ei taheta n2ha), mina ainult olen paha, ei tee kodus midagi ja passin naabreid ning kaeban heade ja viisakate inieste peale poolitsasse ja muudkui valetan korralike inimeste peale. Selliseid lollusi k2iakse mulle aeg-ajalt kodus n2kku karjumas, n2iteks siis,kui ma l2hen appi oma abikaasile, kes hirmu p2rast ei julge keelduda p2tte poodi alkoholi j2rele s6idutamast ja muudkui pomiseb ebam22raseid lauseid, mida siis n6usolekuna v6etakse, ja muudkui n6utakse tasuta taksoteenust inimeselt, keda muul ajal avalikult s6imatakse.V6i nt siis, kui olen talumatult k6va tymaka ja purjus inimeste l6ugamise kuulamisest v2sinud ning fikseerin olukorra politsei kaudu. Mis aga tegelikult toimub, seda pole yldse kasulik teada, sest see on nii teistmoodi ja talumatult halb!
Seda h66rutakse mullepidevalt nina alla.
Nii olengi yksildane ja kuri hunt.
Kasvasin yles t6rjutud lapsena ja olen harjunud yksi oma asju ajama ning mul puudub vajadus kaaskodanikele meeldida, aga praegune olukord tekitab aeg-ajalt varalisi jm kahjusid, millega isegi prokuratuur, vallavalitsusest yldse r22kimata, tegelda ei suuda ja varjamatult ei soovi.
T2iskasvanud inimeste argus, laiskus ja kohusetundetus on koledad asjad, eriti kui see puudutab lapsi.
Ma lihtsalt pidin sellest kirjutama, sest alkohoolikud ja v2givallatsejad ei tohi teiste arvel oma tahtmisi teostada, aga kahjuks pole mul kaasv6itlejaid - teised kylainimesed on arad ja katsuvad "kenad olla" ning v2lja kannatada, sest "p2rast ei j6ua seda kisa 2ra kuulata", "Mida siis p2rast see Maimu v6i Hansu j2lle ytleb" jne.
V6eh.
Ehita ja meisterda siis. Vaat miks ma k6ike yksi ja abimeesteta teen - ei taha kerjata inimest/i, kes pahadel hetkedel v2ga inetuid asju korraldavad. Mul on oma ametiuhkus.

Futu ütles ...

Mõnikord saab ümbrust muuta, mõnikord ei saa...siis ei jää jah, muud üle kui kohaneda. Soovin vastupidamist ja jõudu.
Kas sul on plaanis majja teha ka mõni kahhelpõrand? Küsin sellepärast, et tegin oma kodoje kolm väiksema ruumi põrandat mosaiigina ja nüüd on mul ülejäänud mosaiigimaterjal (kahhelkivid ja nende tükid) neli aastat seisnud, kuskil vaja ka ei lähe. Kui tunned huvi, siis toimetan selle kraami sulle kevadel kuidagi kätte, mul seisab niisama. Mosaiiki saab teha tsementpõrandale. Kõigepealt mustale tsementpõrandale lartsatada tasandussegu ja kui see ära kuivab, siis kuivalt mosaiik paika sättida ja kui terve põrandapind tükkidega kaetud, siis hakata otsast plaadiseguga tükke maha kinnitama. Kui on kuivanud, siis vuugitäitega vahed ära teha ja jääb väga kompu pestav pind. Tegin nõnda meil vetsu, kaks esikut ja sahvri. Minu kaasa on asjalik, aga ehituse ajal tegin ise paljusid asju, lihtsalt et rutem valmis saaks ja mõnda asja oli väga huvitav teha.