03 november 2012

Mu viimased vabad hinget6mbed

enne, kui maa kylmub.
Kui vahepeal saime lund, nii et tolmas, ja porised ning p6hjatuks kippuvad teed kylmusid meeldivalt tahedaks, siis praegu on k6lamas noodid helistikus "Vastik-vastik-vastik". Ykski minu hobune ei p22se korralikult maja ligi; kuna aga puudub piisav tervisekogus pori ja teiste ebameeldivas olekus materjalidega m2ngimiseks, siis las tee ootab veel. N2dala sees on lapsed koolis ja koos v2ikesega ma kaeve- ja transpordit8id teha ei saa (parem karta, kui kahetseda), ja 6htud on nyyd nii kuradi lyhikesed, nii et isegi pysikuvarte koristamiseni j6uan ma ainult loetud hetkedeks pere ja toa k6rvalt (Mihkel ajab naised tuppa - ytlesid juba vanad eestlased!). Seega kasutan aega tubaste toimetuste jaoks; maja tuleb talvekindlaks teha. Poisid ei viitsinud asja korralikult teha, aga enne seinasoojustamist tuleb ikka vana, auklik ja pikki pragusid t2is krohv eemaldada, seinad puhastada naeltest jms, praod t2ita ja ALLES SIIS puhas ja tuulekindlam sein katta soojustus- ja viimistlusmaterjalidega, mis hetkel v6tta on. Vaat sellega ma praegu l6butsengi.
Toalilled on kolinud sinna, kus on nende koht - tuppa. Kui suvel olid nad 6ues gruppide kaupa laiali, siis tuppa tulles on neid ootamatult palju. Nad on vallutanud pool lastetuba ja olulise osa remondis magamistoast; neid ripub, toetub ja lamab k88gis k6igil laudpindadel. Nad tahaksid aga samuti, et m6nigi sein ja aknaava saaks valmis, et Neil oleks parem niigi v2ga napiks kulunud p2ikese ligi saada. Kuna aga remont k2ib maja 6st ruumist 3-s (2 on kasutuses ja 1 elamisk6lbmatu laoruumi olekus), siis ma ei saa teile lubada, mu kallid s6brad, millal te saate oma valge vaikse toa. Kaaren on ahne ehitaja, v6tab ette 100 objekti ja 101-ne on kaos.
Pildita ei tahaks l6petada, parem 1 ainuski pilt kui tuhat yhikut k6rget, aga udust poeesiat. T2nasel visuaalteosel on meeldiv joonte, pindade ja v2rvide kompositsioon, mis kujutab meie praeguse k88k-elutoa otsaseina hetkeseisu ja m6ningast valikut v2ikese eestimaalase riistadest ja materjalidest. Peab ytlema, et alumiiniumist tellingredel ON t6esti parem kui k88bakas, kohmakas, raske ja pinde ajav puitkonstruktsioon, milliste disainin2iteid pakub nt nutitelefonides kasutatav videom2ng "Angry birds".
Sellised lood siis minu paha-p6rsa-majast t2na:)


5 kommentaari:

mustkaaren ütles ...

Redel p2rineb ajast, mil mu rumal ja abielulistes asjades kogenematu abikaasa veel mu majanduslikes otsustes kahtles ja lubas endale pidevat 6iendamist ja vingumist. Aja jooksul on ta omal nahal kogenud, et minu "raharaiskamise" tagaj2rjel koju ilmunud k6iksugused riistapuud ja asjandused on tegelikult ehitamisel h2davajalikud, mugavad ja teevad protsesse oluliselt kergemaks.
Nyyd ta lepib vaikides, sest nende riistadega saab ju ka haltuurasid tegemas k2ia - algne v2ljaminek toob hoopis sisse!
Me lihtsalt oleme veidi erinevatel arengutasemetel ja kodurahu huvides on tal seda kasulik meeles pidada. Et mitte j2lle libastuda. Sest elu l2heb edasi ja ma pole enam noor ja kannatlik tydruk, vaid m2letav ja etteaimav naine, kes j6uab vanusenumbritega kohe-kohe etten2gelike keskealiste ridadesse. Soovin meile palju viisakust ja kannatlikkust.
Olen kindel, et m6ne teise mehega oleks meil asi ammu puruks - ma ei talu teenijastaatusesse surumist ja pidevat manipuleerimist. Ja siltekleepivad naabrid hoiavad teatud p6hjustel suurt distantsi, mis on parim lahendus k6igile:)

Futu ütles ...

Ehituse algusajal sai kõik lauajupid käsitsi saetud. Mingil hetkel ostsime järkamissae. Sellega saab lõigata nii prussi, voodrilaua otsi kui ka õhemat kütet. Kui vähegi võimalik, siis väga soovitan. Kõik ehitusega seotud tööd muutuvad poole lihtsamaks.

MUHEDIK ütles ...

Kui mina ostsin ehituse ajal pidevalt mingeid hädavajalikke tööriistu juurde, pidin pidevalt juurdlema selle üle, mismoodi küll päris vanasti need suured, rasked ehitustööd käisid. Olid siis vast ikka mehed, kes justkui paljakäsi kõik need hooned püsti said ja elavad nad ju sajandeid. Me ei oska vist ette kujutadagi kui raske see töö võis olla. Tänapäeval ei keerata enam kruvigi kruvikeerajaga seina.
Mu jutt ei tähenda hoopiski seda, et Sa tubli poleks. Otse vastupidi, Sa oled kange ja hakkaja naine, kes väärib vaid parimaid sõnu.
Mina oskan vaid õpetada, mismoodi peab ehitama :D Ühegi riistapuuga pole mul vajadust olnud toimetada.

Tsiil ütles ...

Kuuest kolm on kõva sõna! Mina ei saa sel talvel veel midagi teha, palgid on vahetamata. Sein, mis pildilt paistab on ju kena. Mida sa pragudesse paned?

Anonüümne ütles ...

Ait2h heade s6nade eest!
J2rkamissaag on t6eliselt mitmekesine ja talendirohke t88riist.
Aega enne t2nap2eva mugavaid t88riistu m2letan n6ukaajast = mu vanemad on kogu elu olnud p6him6tteliselt mitte kuigi uuendusmeelsed, et mitte 8elda tehnikaidioodid. Seega oli minu lapsep6lve t88riistapark 22rmiselt kasin ja haamrikeskne, umbes nagu Sakala vanem Lembitu aegadel:P
Pragudesse on hea universaalne aine pystolivaht (nn makroflex) juhul, kui asi uv-kiirgust ei saa. Olgu, et peaks kasutama sammalt, kui soovida autentselt renoveerida - paraku on sein suht h6re ja sammalt ei topi sa iial nendesse mystilistesse tuulelabyrintidesse, mis ebakvaliteetses seinas on. Mul ei ole selles osas h2id valikuid, tuleb teha soojaks, aga kiiresti ja odavalt.
K.