18 juuni 2012

1. L6hnav 2. Roosa 3. Imeasi kaugeltmaalt

Ungari sirel on l6petanud, kohe saab otsa ka longus6ielise sireli (Syringa reflexa, magus roosa) aeg. Siis on m6ned p2evad karvase sireli "Miss Kim" (Syringa patula, karge helelilla, esimene pilt) p2ralt. Kui teiste sirelite l6hn on nagu 6rn pilveke, siis Miss Kim tuleb ja vallutab teid tugeva aroomitormiga, milles on koos sirel, hyatsint ja tugev nartsiss.
See ylej22nud asi on s6rmk2pp (Dactylorrhiza ssp) L2timaalt, maaletooja yks broilerimyyja e ehitusmarket:) - yllatus, yllatus keset petuuniaid ja muud haljasmassi>) ja 2rme unustame ka soodsat hinnamomenti pysikundedele... See Triibik on minu tagasihoidliku orhideekollektsiooni ainus 6ue-elanike esindaja. Loodan, et talle meeldib peenramulla sees leiduv puulehek6du ja puiduhakkepudi ning suure pojengip66sa, potis elavate budleiade ning igas suunas yle 22re ajavate viinapuuv6rsete varjus ei tohiks p2ike ka teda kiusata. Kui 6ieke on temal tavaline roosat2piline, siis mulle meeldivad enim triibulised lehed ja soov kasvatada tytartaimi.
See punane k2paline, kes meil krundi liigniiskes allotsas elas, on kuhugi kadunud. Enne esimest niitmist otsisin - pole. Ehk ta ainult puhkab.
V6rumaa-valdustes elab v6sastuvas p6lluservas yks valgem k2paline, teda peab jaanip2eva paiku otsima, pildistama ja liigi m22rama. Yle-eelmisel aastal oli neid selles kasvukohas kymneid, aga k6rrelised, metsvits, putked jt kasvavad kiiresti peale ning juba juulis ei olnud k2paliste lehti enam n2ha. Yle-eelmisel suvel mul selg keeldus t88tamast, ma ei jaksanud enam fotokaga tagasi metsa minna, eelmisel olin h6ivatud taastumisega ja matkamisele ma isegi ei m6elnud. Sel suvel juba saan ja jaksan.




3 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Kommentaar käib ka eelmise postituse kohta. Sul paistab sealt ju väga armas aed ja kõik need aiaasukad on ka väga põnevad. Traktor loomulikult ka:)

Helve ütles ...

olen Võrumaalt pärit ja käpaliste kasvualadel veetsin palju oma lapseea päevi. nina vastu lillekesi.

Kimalane ütles ...

Tore-tore!