13 mai 2012

Lendlevate lehtede vastu

Ma t6in sygisel linnast kymneid kotte puulehti, ikke seep2rast, et omal pole. Neid kulus igale poole, sest v2rskelt t6stetud pinnas ju vajub ja vajab parandamist niiehknii. Talvel ei olnud paha, lumi oli peal ja. Kevadel l2ks pilt 6ige j6ledaks - praht ja risu, puulehtedest vesipyksid jooksevad aias ringi ja torm ajab kogu aeg silmad prahti t2is. Ma tegin siis seda, mis on taimse pudiga ilmselt ainus m6istlik viis - viskasin mulda peale. Nyyd on vihmausside etteaste.
Ah et mis seal peenras on siis? M6ned helmikp88rised. Talikyyslauk (mina seda kultuuri ei tunne, aga ema ytles nii). 5 aastat tagasi kylvatud tundmatute pojengide seemikud, P. tenuifolia ja P. lactiflora juhusliku tolmlemise viljad. Eelmisel aastal 6itses yks liht6ieline roosakene, sel aastal ehk veel m6ni. Erinevas kasvuhoos seemikuid on mul 13-15, p6nevust j2tkub veel aastateks.


6 kommentaari:

haavaemand ütles ...

Kas Sul on kindel koht, kust Sa puulehti tood? Pakuks Sulle omi ka!

mustkaaren ütles ...

Ei ole kindel koht. Ma lihtsalt t6stsin te 22rest peale niipalju, kui universaalkerega auto mahutas. Ja keegi ei 8elnud midagi, sest linnavalitsusel oli samuti kampaania lehtede 2raveoks. Kui Sul neid ikka veel yle on, siis v6id eraviisiliselt kirjutada 53 551 755. Loodan, et tuleval ndl suur auto j2lle s6itma saab.

haavaemand ütles ...

Praegu neid üle ei ole, aga sügisel küll. Kottide viisi. Võid kohe suure autoga kohale tulla.

KIMALANE ütles ...

Huvitav.

MUHEDIK ütles ...

Lehed on väärt kraam, aga ma olen nad kas komposteerinud või kohe maasse kaevanud, lahtiselt peenral pole neist rohkem kasu kui Sa kirjutad- lihtsalt lendavad ringi. Komposti saab ruttu kui nad kuhjas läbi kasta ja siis kile peale tõmmata.

mustkaaren ütles ...

Ma t6ingi nad koju, et komposti teha. Aga aja ning t88vaeva kokkuhoidmiseks, samuti suve jooksul vajunud pinnase t6stmiseks kallasin lehti paksu kihina ka peenardele ning katsin mullaga - kompost tekib kohe sinna, kuhu teda vaja on! (Muidugi ei koosne kompost ainult mullast ja lehtdest, m6istlik on sinna lisada ka midagi happelist ja midagi lubjast - s6nnikut (tuvi, j2nksid, oh oleks meil siga), majaseintelt mahav6etav vana krohv on ka v2ga m6nus, kuna muudab muidu savika ja pastataolise mulla s6meramaks ja ilusamaks, no pliidituhk on ka hea ja v2ga mitmekylgne aine nii k88gis kui 6ues.