10 aprill 2012

Elu on sitt, aga uudised on head.

Humoorikas vahepala nimega "kevadine lumi" on selleks korraks enam-v2hem sulanud, m6ni tutsakas maja varjus veel on. Aga juba 2. p2eva on v2hemalt meil valge ja soe, koos sellega kaasnevate n2htustega (naabrite tymakas, plastiku p6letamise pidu grilliga jms), mis lubavad oletada talve l6plikku l6ppu. Inimesed, kes nii l6busasti ei ela, laiendavad oma eluruume 6ue poole kes kuidas. Linnatyypi asulates kohtab v2rske kevade joovastuses nooremaid ja vanemaid kodanikke, kes hilise 6htuni niisama logelevad v6i m6ne t88riistaga aega veedavad. Ma n2gin eile, kuidas yks vanem naine kordi ja kordi k2is, jalgratta lisavarustuses 2 pange ja pakikal kaubakast - t6i kilomeetri kauguselt p6llult rammusat mulda oma peenrasse. Ja mina m6tlesin, et olen siinkandis ainus inimene, kes muldade vastu huvi tunneb! J2nksid naudivad oma uues elamurajoonis kevadet, heinu, kaalikaid ja j6us88dagraanuleid. Ka k6ige v2iksem laps, kaheaastane poiss paneb teise v2ikese poisiga - OK, teine on j2nes - ninad kokku, suurematest r22kimata. Achh, kui nunnu, lapsed ja loomad. Taimedega selline lugu, et nt tomatitele tuleb uus, valgem ja soojem riiul ehitada, praegu teiste taimede vahel on nad parajad n2rakad. See-eest aedkannad, mis ostes parajad n2rakad olid, l2ksid mu ettevaatliku kohtlemise peale kenasti kasvama, isegi keskelt m2danenud mugulake kasvtab 2 k6rvalharu. Muide, ma vaatan, et poodides on daaliad, liiliad ja mitmed muud mugulad suureti ikka samad, mis kuu aega tagasi, aga vaat kannad on 2ra ostetud. Huh. Oleksin munenud, oleksin ilma. Ja nyyd taim, mille imelist ilu ja aadellikku p2ritolu, samuti 6rnust ja kapriissust imetletakse, kardetakse ja kaheldakse. Ma s8andaksin sellele taimele minu aias anda Aasta Elluj22ja tiitli. See 6nnetu pisike puispojeng sai ostetud millalgi eelmisel suvel allahinnatuna ja halvas seisukorras juurtega, kuid ma ei visanud teda niisama 2ra, panin igaks juhuks peenrasse teiste taimede varju. Sygisel viskasin peot2ie puulehti ka peale, ja nii ta talvitus. Eelmisel n2dalal t6mbasin kogemata rehaga ta peenrast yles, ja silmaga olid n2ha rammusad pungad varre allosas. T6in taime hellalt tuppa ja panin potti, et oleks v6imalik j2lgida ja parimat kasvukohta pakkuda. Vaat nii.

2 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

No kui uudised on head ja päike paistab, siis on elu ikka ju lill:)

Tsiil ütles ...

ühel ilusal päeval kolivad sellised naabrid ära:)