24 veebruar 2012

Kodumaa mustrid

Ei vasta t6ele, et kannatused 6ilistavad, tylid puhastavad 6hku ja s6jad loovad uusi rikkusi.
Kui kindralid v2lja arvata, siis kaotavad s6jas k6ik.
(Head Vabariigi Aastap2eva!)
Ma soovin, et meie aeg ei oleks yleliia huvitav, et p6nevus piirduks oma elu eest jooksmise asemel tugitoolispordiga, teravus oleks kehasse surutud noa asemel h2stihooldatud t88riistadel ning armastus oleks hooliv ja lugupidav eluviis iga p2ev, mitte elundeidrebestav j2releandlikkus v66raste vajadustele. Mul on valus seda kirjutada, aga keha m2lu kestab mitte sugugi vaid n2dalaid, vaid aastaid ja aastakymneid ning kandub meie esivanematelt meisse ning meist omakorda meie lastele, me p6eme lisaks omaenda haavadele ka oma vanemate ja vanavanemate valu. Me saame neid m2lestusi peita ja t6rjuda, aga mitte kustutada.
Mul on nende ridade vahel peidus palju m6tteid, las lugupeetav lugeja leiab neist enda elukogemusele ja p6him6tetele vastavad.
......................................................
On miski, mis aitab vaigistada valu. See on kehale ilusama ja parema m6tteaine andmine. Vanades kultuurides teatakse, et eelmise elu pattude ja h2dade vastu avitab palvetamine ja raske t88, ehk oma m6tete korrastamine ja keham2lule uute elamuste pakkumine. Kuna ma olen, khm, kunstnikuhing, siis suudan ma r66mu tunda k6igest, mida silm n2eb, ja oma tunnete v2ljavalamiseks  ning ymbruskonna kaunistamiseks k2tte v6tta pints..., ee, labida ning aiak22rid. Muide, midagi taolist v2idab ka Tammsaare, kuigi tema valis oma ideede v2ljenduseks  omal ajal moodsa realismi ja synge filosoofia - tee t88d ja n2e vaeva, siis (v6ib-olla) tuleb ka armastus... Ma n2en siin kannatuste 6ilistamise asemel uuema aja r66msamaid noote - hoidu halva tegemisest ja hooli ning toeta, austa ja paranda, ja looda, kuid 2ra lepi ylekohtu ja inetusega, sest see toob halva sinu juurde tagasi, ning  uue, v6imsamana.
........................................................
Aasta k6ige masendavam ja pimedam aeg on meie 6nneks kaetud s2rava valge vaibaga, mis teeb valgemaks ka l6ppematu 88 novembrist poole veebruarini. Kuid sel aastal on loodusel vigurid m6ttes - p2ris mitu p2eva on sula ja eile sadas vihma! Just minu r66mustamiseks, et n2idata - k6ik on ilusasti alles, et esimesel v6imalusel hakkame tormakalt, r66msalt ja vanu kuubesid rebestades kasvama!
Vihm ja ootamatu soojus on okstele varakevadise v2rvi andnud ja linnud talvetardumusest 2ratanud. Kes oskab, see n2eb raagudel ja k6dul juba punaseid, kollaseid ja rohelisi toone. Risus on aimatav okste j2rjekord ja kuivanud vartel tantsib tuleva suve 6ite ja lehtede muster. Ma soovin, et sel talvel kylma enam ei tulegi.




2 kommentaari:

Lendav ütles ...

Tõsi ta on, süda tuksub juba kevade rütmis. Mullune ülipikk talv on siiani meeles ja sellevõrra rõõm suurem, et juba praegu õhus kevade lõhna on.

MUHEDIK ütles ...

Me kõik loome ise oma maailma ja ehitame ise oma elu. Ja ma olen sügavalt veendunud, et kui lahtiste silmade ja avali südamega ringi käia, on meie ümber head ja ilusat, häid, lahkeid ja osavõtlikke inimesi kordades rohkem kui halba, inetut ja õelat. Kõik on suhtumise küsimus. Ei tohi end lasta eksitada mõnest tõrvatilgast ja meedia köetud hüsteeriast.
HEAD VABARIIGI AASTAPÄEVA!