08 jaanuar 2012

Lubaduse t2itmine nii poeezia kui ka orhideede osas.

(Palun kindlasti lugeda rytmis a la "tatatata tatataa" jne. ka siis, kui s6nas r6hk n8 valele kohale liigub, see on teatud kunstiline v6te. Muidu ei ole nii l6bus.) On maid maailmas tuhandeid, ja leidub rahvaid miljoneid, kes armastavad orhideid. Ka p6hjamaa, mu synnimaa, orhidomaane kandema peab uhkuse ja r66muga. On inimene troopikast, ehk p2rit palmipuu otsast, peab lugu nyydki soojast toast, Kel suurem t6ld ja k6rgem s2ng ehk palju lubav eluj2rg, sel l6unamaiste lille p2rg v6i terve uhke talveaed, kui lubab rahakott v6i aeg. Mul terve maja siuke aed. ... Ehk olen natukene hull, kuid lemmikuid ei ole mul. K6ik p6nev, mida kannab muld siinmaal ja teispool gloobukest, maranta, maran, suhkruleht - ma kindasti ei loobu sest. ... Kas armastada orhideid? Jah, kui sa suudad n2ha neid kui 6rnu elusolendeid. Sa supled suvep2ikeses ja nautled soojas vihmavees - eks Vanda meelsalt sama teeb. Kui juulis sul on vestil keel, teind kolmkend kraadi h22ks k6ik veed, siis h22ks saand ka su Vanda meel. Oktoobris pidu l6peb, sa pead lambipoodi astuma, et end ning Vandat arstida. Kui aga ootad 6it, siis mis on puudu? Loom "aquarium fish" las annab veele tooni "Piss". See keemiline vedelik ei ole ohtlik, imelik, vaid vajalik ja kasulik. V6id kasta kasv6i iga p2ev, ja pis(s)erdada, peagi n2ed, et akvavesi imev2el on toonud 6ied vartele. Herr Schultzi dyngen orhcidee eks muidu sedasama tee. ... Dendroobium teistsugu taim. Vist temas m2estikkude vaim, toaks andkem talle jahedaim, kus h2sti elab monstera, ja puhkab kaktusekera, p2ikest niipalju, kui veel saa. OK, et poleks segadust ja juunis p2iksep6letust, j22b vanda sissepoole ust, dendroobium aga 6uesse, las vaatab itta, kirdesse v6i kasvuhoones kagusse. ... On vemmalv2rsse selliseid paar sajandit maarahval treind nii oppetaid, k8stereid kui muidki koelli-herraseid. mulle pakkus see suurt r66mu ja s6nadega m2ngimise l6bu. Loodetavalt j2id alles nii hyva lugeja terve m6istus kui ka v2ikene austusekybeke minu kui hobiaedniku, mitte aga kartus hullu luuletaja vastu.

5 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

:D, :D, :D

Oli üks lustakas lugemine, nautisin seda südamest. Sul tuleb see luuletamine jube hästi välja.

Targemaks sain niipalju, et orhideedele on vaja ehitada oma maja, kus tubades temperatuurid ja valgused, nii ilmakaarte kui nende lukside vms poolest erinevad oluliselt.Ja sellesse majja on vaja muretseda ka akvaariumid ja lambid ja ilmselt veel miskit põnevat, üks troopikadush ilmselt samuti, kes mitu korda päevas mõned isendid üle piserdab ja siis veel mingine tuuletekitaja, kes kogu värgi ära kuivatab ja eks ma mõtlen siis veel mingid riistapuud välja. Ajaaa, ja akvaariumid vajavad kalu ja siis taimi ja.....:D, siis ehitan ma vist veel ühe majakese:)

Mari ütles ...

Ma kujutan elavalt ette, et tulevased rahvaluulekogujad leiavad su postituse ja see üllitis kaunistab botaanikaõpikut:)
Megalahe!

Milda ütles ...

No on andekaid inimesi meie ümber ja seas! Jätkuvat mõnusat sulejooksu.

Kuldkingake ütles ...

Kaarnake, küll sina oled ikka tubli!

Morgie ütles ...

Austus hullule luuletajale :==