13 september 2008

veel vihma, veel


2rgu mu manamist t6siselt v6etagu. See on mitte palve Taevataadile, vaid olukorra nentimine.
Yldise rahutuse taustal on siiski ka neid, kes rohke vihmaga rahul on. Nimelt taimed. Mul on 6ues suvitamas mitukymmend rohelist s6pra, p6hiliselt fuxiad ning pelargoonid. Neid on rohke vihm t6esti h2sti kosutanud ning lehet2isid eemal hoidnud. On ka kirjulehine qmmi-viigipuu (pildil TY Bot.aia oma), veel pisikene roocuke 9 lehega, aga ma ei tea, qidas temast ilusa v6raga puud teha. Kas & qidas k2rpida? Minu tulevases talveaias v6ix ka yhel p2eval selline uhke p66sas olla:)
Aga t6sist talujuttu kah.
Meie maa asub suures osas liigniiskes, kohati p2ris vesises lohus, qs viljapuud kasvavad ainult krundi ylemisel poolel - & 6unapuid olen ostnud usinasti. Tahax loota, et noored uibud tunnevad ennast uues kodus h2sti. Puu on ju ka elusolend, mitte lihcalt vidin v6i ese. Samas - puud joovad liigsest niisqsest osa 2ra, olen selles kindel.

Arvata, et luuviljalised ei pruugi m2rga ning kylma koos nii h2sti taluda. Olen lapsep6lvekodus m2rganud, qidas p2rast hullu suve-sygist-talve kirsipuud hakkavad vaiq ajama - nad on r2ngalt nakatunud viljapuuv2hki. Vanad ploomid olid m6nev6rra vastupidavamad. Selles valguses ei tahax ma osta yhtegi uuemat luuviljalise sorti, sest need on reeglina m6eldud aeda, qs neid topsutataxe ning pricitaxe aastas palju kordi, mina kasutan p6hiliselt looduslikke t6rjevahendeid. Ootax t6eliselt v2hikindlaid viljapuid! Hetkel on mul m6ned juurev6rsetest ploomid, kreegid ning kirsid Viinatynnylt (V6rumaa-majapidamine), ka 1 ostet kirsipuu, palume nende eest ning j22me ootama uut kevadet taimepatoloogilises m6ttes...

1 kommentaar:

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Mis need su looduslikud tõrjevahendid on? Äkki jagad tarkusi peenemalt? Meil kah järgmisel kevadel plaan kogu aed ära mürgitada, kogumegi siin mõtteid, et millega ja millal ja...