02 oktoober 2007

k6igi naiste suvi, elagu soe sygis!

Oktoober algas erakorcelt 6rnalt. Mitu n2dalat pole meil olnud kylma hommiqt, & 6hk on veel m6nus & pehme. Suvi on siiski ammu l2bi, puudest enamus peagi paljad. Hea, et t88teekond vaheldusrikkal maastiql qlgeb, kirkaimad sygisvaated sain muu asja hulgas ikka 2ra n2htud.
Sel aastal oli Vihmataat looduse suhtes palju armulisem q varem mitmel suvel, seega kandsid siinkandis h2sti nii 6unapuud q ka mecapuud. Ainult - mix pihlakad nii vara raagu on l2inud, paljax s88dud, & linnud erakorcelt n2ljased? Kas tuleb pikk & karm talv?
Puukoolidest toodud noortest puudest 2ra istutatud ainult 1 lehis krundi allserva. T2na, istutamise asemel, jandasin veev2rgi parandamise & pesu pesemisega. Ega vana q ajal sobibki rohkem koristamine q puu istutamine. Qigi t2nap2eva loodusev66ras inimene teeb k6ike siis, q tuju tuleb, mitte siis, q looduse j2rgi aeg olex. Oktoobri natukene 6redam graafik ehk lubab mulle m6ne kergema hetke, qs saab ka 6ige Q ajal labida j2rgi haarata. Taime koht on mulla sees!
Aga aastat 3 tagasi istutatud 1emakalised viirpuud on kasvuhoo sisse saanud. Praegu juba kyynib nii m6nigi neist mulle ninani. Istutamisej2rgne aasta p6demist on nyyd enamusel meie puutaimedest yle elatud & tuleval suvel saab hakata j2lgima & qjundama vabaqjuliste hekkide & puuryhmade arenguid.
Ikkagi tahaxin maja ymber p6lispuid & jupikestki muud vanahekki q sirelit, mis siin kasvab mitmel pool meciqlt. Meie vicakesed v6tavad veel aastaid hoogu, enne q neile mingi v6ra tekib. Ma tahax ka noore & ilusana v2geva ploomipuu all seista, mitte haige vanamutina moosipotikest segada!
(Korduv teema, aga neist m6tetest lahti ei saa.)

3 kommentaari:

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Miks Sa vanamutist peast haige peaksid olema? A ploom oletatavasti kasvab ruttu, nii umbes viie aasta pärast pole Sa veel miski mutt.
Mina kujutan ikka positiivsemalt ette, et vanamutina saan lõppude lõpuks rahulikult oma õmblustööga tegelda ja ploomid näritakse käigu pealt laste ja lastelaste poolt.

Anonüümne ütles ...

Kaaren ise: Sinu m6tted on mulle v2ga meele j2rele. Muidugi on siinpostis tegu emociooniga stiilis ²millal kyll suurex saan², p2riselus l2heb k6ik hoopis kiiremini. 5 aastat qlub paljude tegemiste jooxul v2ga ruttu, & juurdunud puu-p66sas kasvab selle aja jooxul juurde 2-4 meetrit! Aga meie loodetavalt ka bioloogiliselt vanadena teeme erinevaid noortep2raseid asju!

Naano ütles ...

Tuttav tunne. Mul vahel tunne, et ma suren enne vanadusse, kui aias midagi niikaugele saab, nagu ma seda vaimusilmas näen. Aga mis bioloogilisse vananemisesse puutub, siis ma olen juba 23 aastat oma 13dat sünnipäeva pidanud ja kui natuke mõelda - tuleb tänavu ka see kauaoodatud 13nes. Tõsi, vahel tahaks juba 15 olla, aga mis teha, pole antud.